preload

Knp Perlu Bersih?

Published in:

Assalamualaikum w.b.t..

Bismillahirrahmanirrahim.. Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lg Maha Penyayang.. lindungilah kami di bawah lindungan Mu.. dan payungilah kami di bawah naungan Mu.. sesungguhnya tiada daya kami melakukan kejahatan dan kebaikan melainkan dgn keizinan Mu..

BERSIH 3.0..



Perhimpunan pertama utk bersih adalah pada 2007.. byk provokasi dari pihak kerajaan yg mngatakan bersih itu menyusahkan dan diharamkan.. mase tu aku di pihak kerajaan.. "Bodohnye yg pergi bersih tu.."

Namun dari masa ke semasa.. walaupun pihak kerajaan hentam cukup² di media, bilangan ahli yg menyokong semakin bertambah.. aku mula terfikir.. kalau bende tu salah, gile ke ape semakin ramai yg mnyokong benda salah?

Bersih 1.0 - 2007
Apa yg diorg mahu sebenarnya? Bukankah Malaysia ini sudah aman? Untuk mengetahui perkara sebenar, aku mula mendekati mereka.. Dan bandingkan dgn provokasi media.. Mana benar mana salah masih 50-50.. Namun aku pelik.. knp mereka bgitu bersemangat walaupun dihentam dgn begitu teruk oleh pihak kerajaan.. tidak reti serik ke?

Walaupun aku sedar akan kepincangan kerajaan dgn tersebar beberapa maklumat.. namun masih belum cukup meyakinkan utk menyalahkan pihak kerajaan.. mungkin fitnah.. atau mungkin sengaja bg meminta simpati rakyat..?

Abang FRU tidak mengenal siapa
Tanggal 2010.. terlalu byk penyelewengan yg disebarkan pembangkang.. dan terlalu byk kepincangan yg dinyatakan pihak media dlm negeri di bawah pimpinan pembangkang... mane 1 betul nih..? adui.. pening aku..

Aku sygkan negara tumpah darah ku.. itu yg memberi semangat utk terus mencari siapa yg benar.. siapa yg memfitnah.. siapa yg seleweng.. siapa yg menyusahkan rakyat..


Dunia semakin maju.. dunia di hujung jari.. siapa yg mencari.. dialah yg menjumpai.. Semakin byk maklumat yg didapati.. semakin ingin mengetahui.. bagaimana pengurusan negara tercinta ini dijalankan.. adakah benar seperti paparan dari media? Atau pn hanya mengaburi mata² yg sedia kabur? Atau adakah benar tuduhan dari pembangkang? atau mereka ada agenda trsembunyi yg lebih dahsyat?

Bersih 2.0 - Di jalanan kerana tiada keizinan (Haram)
Sehingga bersih 2.0.. Semakin ramai golongan professional yg menyokongnya.. Ambiga? Adakah mereka mnyokong Ambiga? Bekas peguam Lina Joy? Menuntut kebebasan beragama? Menyokong gay? Habis, mereka yg mnyokong bersih itu sama menyokong gay/murtad hanya kerana Ambiga is penganjur? Adakah mereka sudah tidak waras? Atau GILA? (aku pn ade join.. utk melihat perkara sebenar..)

Perlu di fahami.. siapa itu Ambiga.. dia bkn Islam.. Kafir.. So bkn perkara pelik andai dia sokong apa yg dinyatakan di atas.. Berlainan dgn isu bersih.. ia mengenai teguran atas kepincangan pengurusan kerajaan yg sedia ada.. Jika diselidik.. tiada 1 pun hadis Nabi SAW yg melarang menyokong/berurusan dgn org kafir jika ia bertujuan utk kebaikan bersama.. jika ada, sila maklumkan.. mungkin aku belum cukup ilmu tentang itu.. semoga Allah mengampuni..


Betul ke apa yg dinyatakan tu? Dgn kata lain SPR menipu? Betul ke? siapa pengerusi SPR? Bagaimana dgn senarai undi yg dinyatakan? Jika diperhatikan tuntutan mereka, tiada 1 pn yg salah jika ianya betul.. salah ke? Cuba kita kaji senarai undi dan siapa pengerusi SPR sehinggakan mereka menuduh SPR melakukan penyelewengan.. 

Ni dia pengerusi SPR.. oo.. Tan Sri Abd Aziz rupanya..
Skrg da tau da siapa dia pengerusi SPR.. dia mngatakan daftar pemilihan di Malaysia tercinta ini adalah yg paling bersih di dunia.. oleh itu kita check pulak kat daftar pemilih..

Oh.. satu family mereka ni.. 1 Malaysia

1 Malaysia lg..

Mula² Gini

Pastu Gini

Pastu lg gini.. eh..

So.. kite check pulak apa jawatan lain pengerusi SPR tu..

Huhu.. org UMNO.. 
Jelas org kuat SPR juga merangkap org kuat kerajaan sedia ada.. sbb itu lah mati² mereka mempertahankan akan "kebersihan" pendaftar dlm SPR itu sendiri..

Kita tengok harga minyak pulak.. sbb ari² aku pakai minyak..


Harga asal ron 95 = RM3.28.. Selepas subsidi = RM1.90.. dan harga asal ron 97 = RM2.90 tiada subsidi.. Gila.. secara logik ron 95 lebih tinggi harganya drp ron 97.. sedangkan ron 97 minyak yg lebih baik.. so? Faham apa itu subsidi.. secara ringkas.. jika kerajaan import sesuatu barang.. kerajaan bayar sebahagian drp harga itu... dan rakyat bayar sebahagiannya lagi.. itu baru subsidi.. tp jika negara itu sendiri mempunyai barang itu.. knp timbul isu subsidi???????

Sedikit sebanyak aku merasa TERTIPU.. itu secara peribadi..

Jadi aku rasa wajar mereka (rakyat) melakukan tuntutan itu.. kerajaan yg baik adalah kerajaan yg adil dan saksama.. bkn kerajaan yg berkuasa hasil dari penyelewengan dan penipuan.. Apatah lagi jika pemimpin itu seorang Islam.. 

Yea.. aku ade baju baru..
Sebagai rakyat yg prihatin.. aku menyokong sebarang tentangan atas penyelewengan yg dilakukan.. (itu baru utk SPR..) ia bkn utk kepentingan peribadi aku.. tp utk rakyat keseluruhannya.. dan juga bakal ank cucu aku.. aku tak mahu mereka dididik dgn segala hiburan yg melalaikan, keruntuhan moral, penyelewengan, dan yg sama waktu dgnnya..

Demi Allah, jika tidak sekarang.. esok.. lusa.. sampai akhir hayat.. ingin sekali aku melihat Malaysia diperintah dgn melaksanakan hukum Islam mutlak seperti mana yg diperintah Allah dlm Al Quran.. dan dijalankan oleh Nabi SAW dan para sahabat.. Jika aku tak berkesempatan melihatnya, aku pasti akan berpesan kpd ank cucu (InsyaAllah) supaya memperjuangkan apa yg diperjuangkan oleh Nabi SAW dan para sahabat..

Cukup lama kita tidur.. cukup lama kita selesa.. cukup lama kita disogok.. cukup lama kita alpa..

Wassalam..


Read More...

About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...