preload

Takdir dan Jodoh...

Published in: Labels:
Assalamualaikum..

Dengan nama Allah yg Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani.. Tiada Tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah..

Ya Allah,
Demi nama Mu yg Maha Mulia.. aku xpernah jemu untuk memohon kepada Mu.. dan xpernah jemu juga bagi aku memohon keampunan Mu.. dan xpula jemu untuk aku bergantung sepennuhnya kepada Mu.. kerana aku tahu.. hanya Engkau sahaja yg berkuasa atas segala sesuatu..

Ya Allah,
Dalam menempuh ranjau kehidupan yg penuh pancaroba ini.. aku pernah tewas.. kerana terlalu mengikut hawa nafsu.. dan juga terpengaruh dengan khayalan ciptaan duniawi.. sehingga aku lupa akan kewujudan Tuhan yg xpernah tidur..

Ya Allah,
Engkau telah temukan aku dengan pelbagai ragam manusia.. ada kalanya aku menyalah gunakan akan anugerah yg telah Kau berikan kpd ku.. sehingga menyakiti hati insan yg xsepatutnya aku sakiti.. sungguh aku menyesal dengan apa yg telah aku lakukan akibat kebodohan diri aku sendiri.. dan syukur kpd Mu Ya Zal Jalali Wal Ikram.. kerana telah menyedarkan aku dari lena yg panjang..

Ya Allah,
Aku tahu.. itu semua adalah kehendak Mu.. dan juga kerana pilihan ku.. aku yg pilih untuk ke jalan itu.. dan Engkau takdirkan sesuai dengan apa yg aku pilih.. dan kini aku memilih untuk ke jalan yg lebih baik.. dan Engkau telah temukan aku dengan satu permata yg sudah lama aku mencarinya.. sesuia dengan apa yg aku harapkan.. Seketul Permata Yg Dicari..

Ya Allah,
Andai dia jodoh yg Engkau kirimkan untuk ku.. bukalah hati ku.. tanamkanlah rasa cinta dalam jiwa ku.. supaya aku dapat menyayanginya sesuai dengan apa yg dikehendaki oleh Mu dan Rasul ku.. agar aku dapat memanjangkan silaturrahim ini.. dan pandulah aku ke jalan yg diredhai oleh mu.. Namun, andai dia bukan jodoh ku.. hapuskanlah rasa cinta di hatinya.. agar tiada kekecewaan yg dirasainya.. kerana aku amat tahu akan keperitan cinta yg tidak kesampaian.. namun aku yakin.. dia lebih kuat dari apa yg aku sangkakan..

Ya Allah,
Permudahkanlah urusan ku.. di dunia dan akhirat.. sesungguhnya tiada apa yg aku harapkan selain keredhaan dari Mu.. Tuhan yg Maha Kaya lagi Maha Bijaksana.. Tiada Tuhan selain Engkau.. dan tiada pergantungan lain lagi setelah aku bergantung sepenuhnya kepada Mu.. hidup ku.. dan mati ku.. hanyalah mengikut ketentuan Mu.. sesungguhnya, aku terlalu banyak menzalimi diri aku sendiri.. kepada Mu jualah tempat aku mengadu.. dan hanya kepada Mu lah tempat aku memohon keampunan..

Ya Allah,
Biarlah mereka melihat aku sama seperti yg lain.. tapi biarlah aku berbeza dari yg lain dari sudut pandangan Mu.. tiada cinta yg lebih agung selain cinta dari Mu.. dan jangan sekali-kali membenarkan aku mencintai yg selainnya melebihi cinta ku kpd Mu.. sesungguhnya aku tidak ingin lagi tersesat setelah aku menemui jalan yg lurus..

Demi Tuhan yg jiwa ku di tanganNya.. seluruh hidup ku.. hanyalah untuk Mu.. Tuhan yg Maha Tinggi lagi Maha Mulia...

  • 2 comments:

  • Mari kita amin sama2 ....semoga segala-galanya di permudahkan olehNya

  • Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

  • Facebook Comment

About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...