preload
Assalamualaikum..

Manusia menghabiskan sbhg besar drp kehidupan dgn memikirkan tentang masalah.. drp sekecil²nya hinggalah sebesar²nya.. besar atau kecilnya masalah itu bergantung kpd pemikiran masing².. ada yg mnghadapi mslh kecil namun sgt besar bgnya.. begitulh sebaliknya.. namun sbnrnya mslh itu bknlah suatu beban seperti yg disangka segelintir manusia.. semuanya bergantung kepada pemikiran.. jika kamu fikir positif, maka hasilnya positif.. jika kamu fikir negatif, maka negatiflah hasilnya..



Tidaklah sempurna manusia itu jika tidak menghadapi masalah.. bagi aku, hanya org gila dan terencat sahaja yg tiada masalah.. so setiap manusia yg normal itu pasti ada masalah.. cuma cara berhadapan dgn masalah itu berbeza mengikut pendekatan masing².. kenapa perlu jadi org yg bermasalah..? Kebanyakannya menghadapi masalah dengan pendekatan yg serius dan penuh emosi.. akibatnya emosi terganggu dan terserlahlah tingkah laku yg tidak sepatutnya..

Sebenarnya kemajuan banyak dicapai dgn masalah..  manusia menjadi kreatif mencari jalan keluar.. otak manusia mampu berfikir diluar jangkaannya..



Tak perlu lari dari masalah, krn masalah itu akan berulang cuma dlm bentuk yg berbeza.. jgn mengundur sebelum melangkah.. jgn pula menyerah sebelum menyanggah.. sungguh memalukan andai kita tidak mampu menghadapi suatu masalah yg dihadapi.. apatah lagi jika hanya masalah kecil.. kerana sesungguhnya Allah tidak menguji seorang manusia kecuali mengikut kemampuan manusia itu sendiri.. sebenarnya, kamulah punca suatu perkara itu jadi masalah..

Sebenarnya keadaan sekeliling mampu menjadi pembakar semangat sbg sumber kekuatan.. belajarlah dari sumber yg ada di sekeliling kamu.. seorang bayi yg masih kecil.. menggengam tangan dgn kuat sehingga mampu mengangkat seluruh bdnnya walhal dia masih belum mampu berjalan.. dgn susah payah dia meniarap untuk merangkak sambil belajar untuk berjalan.. bgaimana seronoknya dia setelah pandai berlari ke sana ke mari.. keletihan sang ayah dan ibu mengejarnya..



Positive n possible.. ”Pikiran saya adalah milik saya, saya akan mengendalikannya!” Setiap orang memiliki harta karun yang menakjubkan iaitu otak dan saraf. Kita memiliki kekuasaan untuk mengarahkan semangat, emosi, naluri, kecendrungan, perasaan, suasana hati, sikap dan perilaku. Semakin sering kita berlatih menggunakan sikap mental positif, semakin cepat kita menyedari munculnya fikiran negatif.

Siapa kamu, kamu yg tentukan.. bagaimana kamu, kamu yg tentukan.. untuk apa kamu dilahirkan, kamu yg tentukan.. org yg luar biasa itu memandang suatu perkara diluar pemikiran org yg biasa..



Masalah bkn untuk diratapi.. bkn juga sbg bebanan.. bkn pula menjadi halangan.. tp sbg didikan bagi mencapai kematangan sbg khalifah pilihan Tuhan..

Demi Masa! 
Sesungguhnya manusia di dalam kerugian. 
Kecuali mereka yang beriman, beramal soleh dan berpesan-pesan dengan kebenaran serta berwasiat dengan kesabaran. 



  • 3 comments:

  • btol tu ..manusia x boleh lari dr masalah....sebenarnya..masalah yg mendewasakan kita

  • bukan hidup namanya kalau takde masalah....itu normal

  • Pengen yang lebih seru ...
    Ayo kunjungi www.asianbet77.com
    Buktikan sendiri ..

    Real Play = Real Money

    - Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
    - Bonus Mixparlay .
    - Bonus Tangkasnet setiap hari .
    - New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
    - Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
    - Cash Back up to 10 % .
    - Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

    untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
    - YM : op1_asianbet77@yahoo.com
    - EMAIL : asianbet77@yahoo.com
    - WHATSAPP : +63 905 213 7234
    - WECHAT : asianbet_77
    - SMS CENTER : +63 905 209 8162
    - PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

    Salam Admin ,
    http://asianbet77.com/

  • Facebook Comment

About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...