preload

Aku Tidak Sempurna

Published in: Labels:
Assalamualaikum..

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani.. Aku berlindung kepadaNya dari kelalaian yg membutakan hati..

Demi Allah.. dengan segala apa yg diucapkan.. dilakukan dan difikirkan.. semata-mata kerana inginkan keredhaan Allah.. aku juga seperti kamu.. yg selalu lupa.. yg sentiasa melakukan kesalahan.. byk lagi yg tidak aku ketahui..

Aku kongsi = 1.. dia kongsi = 1+1.. mereka kongsi = 1+1+1.. ilmu itu xterbatas.. manusia itu tidak akan mampu utk tahu kesemuanya.. saling berkongsi ilmu dan saling menegur itulah yg menjadikan suatu kaum itu kuat.. malah bertambah erat pula silaturrahim.. jgnlah kiranya ada ego di hati.. bersikap positiflah.. itu pasti akan mendatangkan kebaikan kpd kamu juga..


Ego itu merugikan.. sangat merugikan.. suatu ketika.. aku juga seorang yg ego.. sukar mndengar pandangan org lain.. sukar pula untuk ditegur.. aku sangka ia baik bagi ku.. tp ia sebenarnya buruk bg ku.. namun Allah itu Maha Pengasih pada hamba²Nya.. Dia menegur dgn cara yg sgt hikmah dan berkesan.. syukur kpdNya krn menyedarkan aku.. selama ni aku byk melakukan perkara sia²..

Wallahu'alam..

About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...