preload

Aku Teramat Sedih..

Published in: Labels:
Majoriti pnduduk Msia skrg ckp psl sejarah.. yg sejarah kantoi pon jd minat sejarah.. dlm fb, twitter, blog.. penuh dgn makian mmpertahankan pndirian masing².. media lg nk menaikkan kemarahan rakyat.. rakyat lagi nk tmbah dosa maki sana-sini.. Ramadhan lalu ajar erti kesabaran.. erti ketakwaan.. br je beberapa hari.. isk..

Cukup berpegang pada apa yg kamu rasa betul.. selebihnya, tunjukkan kat PRU 13 nnt.. xyah nk tambah dosa yg sedia byk tu.. yg berpolitik, lantak diorang la ngan politik diorg.. mmg betul kebenaran itu perlu disebarkan.. tp ajaran dr Allah jgn dipinggirkan.. esok lusa mati, sikit pon xde guna..

Bermati-matian mngkaji sejarah Msia untuk dijadikan hujah.. teringt suatu masa dulu sejarawan prnah brkata isi buku teks sejarah Msia perlu diubah.. ramai yg lupa sejarah kecuali ia jadi isu hangat.. masing² cuba tonjolkn diri utk jd hero.. bgaimana pula dgn sejarah kemenangan Islam..? apa yg buat Islam dulu kuat dan skrg sgt lemah smpai dipijak²? Cukuplah.. sakit hati aku melihat rakyat negara sendiri dijajah pemikiran dgn bahasa² makian ni..

BODOH, GILA, BABI, BUTA SEJARAH dan mcm² lg.. apa yg dapat dgn berkata begitu.. andai kamu tahu.. TUJUAN HIDUP ADALAH UTK MATI.. dari dulu smpai skrg... smua yg prnah hidup itu mati.. so.. utk apa prkara sia² itu dilakukan.. ketahuilah.. tiada 1 pun perkataan makian dlm syurga Allah.. sentiasalah bertaubat.. krn manusia sentiasa lakukan kesalahan.. trmasuk aku.. Nabi SAW yg maksum pn sntiasa mmohon keampunan Allah.. apatah lg kita yg dosa xtrkira byknya..

Cukuplah.. dah lama pemikiran ini dijajah.. budaya.. pemakaian.. tingkah laku.. mmg kita xkn mmpu jd seperti Nabi SAW dan para sahabat.. namun, jadikanlah mereka sbg contoh dlm mnghadapi dunia akhir zaman ini.. kerosakan manusia bermula dari hati.. bersihkanlah hati.. cukuplah menunding jari pd org lain.. di PADANG MAHSYAR.. byk jari akan trtunding kpd kamu.. mati itu secara tiba².. andai kamu pernah trfikir utk mati.......


About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...