preload
Di pagi yg indah..
Hembusan angin dingin..
Membelai pipi..
Kicauan burung sayup²..

Entah mengapa..
Tiba² hati terasa sayu..
Entah mengapa..
Tiba² hati terasa rindu..

Alangkah bahagianya..
Andai aku..
Dapat hidup bersama mereka..
Memperjuangkan agama Mu..

Hati ini sayu..
Bila mengenangkan nasib saudara ku..
Yang sentiasa tertindas..
Oleh kekejaman dunia..

Hati ini rindu..
Untuk mengecap kematian..
Seperti mereka..
Mati dalam keredhaan Mu..

Ya Allah..
Tuhan Yg Maha Kaya..
Tuhan Yg Maha Perkasa..
Berilah aku kekuatan..
Berilah aku kekentalan..
Berilah aku kesempatan..

Agar dapat aku membantu mereka..
Agar dapat aku bersama dgn mereka..
Agar dapat aku menegakkan agama Mu..

Ya Allah..
Betapa agama Mu dihina..
Betapa agama Mu dipermainkan..
Demi jiwa ku di tangan Mu..
Aku tidak redha semua itu berlaku..
Betapa aku sedih..
Apabila mengenangkan semua ini..

Ya Allah..
Selamatkanlah saudara ku..
Selamatkanlah agama ku..
Selamatkanlah.. Selamatkanlah..Selamatkanlah..

Ya Allah..
Sesungguhnya..
Air mata ini..
Tidak mengalir dengan sia²..

Ya Allah..
Nyawa ku hanya satu..
Aku takut..
Aku akan salah gunakannya..
Dan aku memohon kepada Mu..
Tuhan Yg Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..
Agar aku menggunakannya di jalan yg diredhai..

Ya Allah..
Buanglah sifat takut akan kematian..
Dari dalam diriku..
Dan aku bersumpah..
Atas nama Mu Yg Maha Suci..
Sikit pun aku tidak takut dengan mereka..
Sikit pun aku tidak gentar dengan ancaman mereka..
Sikit pun aku tidak takut utk mati dengan melawan mereka..

Ya Allah..
Andai diberi pilihan..
Aku ingin bersama mereka..
Menghancurkan musuh² Mu..

Ya Allah..
Hanya kepada Mu aku bergantung..
Hanya kepada Mu aku berharap..
Hanya kepada Mu..
Tuhan Yg Satu..


About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...