preload
Tempat yg paling takut untuk aku hendak pergi pada bulan Ramadhan ialah BAZAR RAMADHAN..

Ngeri bila mengingatkan seharian aku menahan lapar dan dahaga.. dan apabila aku ke bazar Ramadhan..aku xdapat apa² manfaat pun atas lapar dan dahaga itu.. sungguh aku seorang yg sangat² rugi..

Huhuhu.. de sesape nk tolong masak ke..? Kalau pakai spek itam.. ok tak..? spek yg wat tngok gerhana matahari tu..

Ni yang buatkan aku rase nk kawen cepat jer nih.. hehe.. ye la.. klu de org masakkan, xde la nk pergi merayap sana-sini.. lagi pun bila "mem" da ade kat sebelah or kat umah skali pon.. pandangan akan lebih trjaga..

Xpe.. bab jodoh ni aku sikit pon xrisau.. bila da sampai masa nnt insyaAllah.. ade la tu.. klu xsempat kat dunia.. insyaAllah.. ade kat akhirat sana.. xperlu risau dengan janji Allah.. Allah xpernah memungkiri janji..


Cume sikit la nak pesan pada bakal.. (sbnrnye xde lg).. ahaks..

Wahai bakal teman ku, janganlah engkau terlampau mencintaiku. Aku hanyalah sekadar makhluk yang tiada daya dan upaya. Aku tidak pernah mampu untuk membelamu, kecuali kalau Allah mengurniakan kekuatan kepadaku.

Aku tidak akan pernah mampu memberi nafkah kepadamu walapun hanya satu ringgit kecuali kalau Allah menitipkan rezeki kepadaku.

Cintailah Allah Pemilik alam semesta ini.
Sekiranya Allah mencintaimu, maka nescaya Dia akan memelihara dirimu walaupun aku jauh darimu.
Sekiranya Allah menyayangimu, maka Dia pasti membela dan mencukupimu walaupun aku tidak berdaya untuk membela dan mencukupimu.

Cintailah aku sekadar apa yang diperintahkan Allah kepadamu.


P/s: Eh.. Nampak mcm lari tajuk je nih.. nyorok bawah rak kasut.. malu makk.. Awww..



About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...