preload

Email Jiwang Aku..

Published in: Labels:
Assalamuaalaikum..

Aih.. tetiba mlm ni aku rase nak belek email.. tengah dok belek².. tertekan la plak sent archive folder.. tetiba lak ternampak email nih.. hoho..

Cinta terakhir uh.. sampai sekarang belum ade pengganti lagi.. nothing special about her.. but the love is crazy.. sanggup drive dari KL ke Kuantan semata-mata nak jumpa.. ayyak.. hahahaha.. (1st time aku jiwang kot)

Pertemuan dan perpisahan semuanya dari Allah.. aku redha dengan ketentuanNya.. dan aku bersyukur.. dengan kehilangan cinta itu.. aku telah dapat cinta yg lebih sempurna.. cinta kepada Yang Maha Pencipta..

Ni dengan tak malunya aku attach email tu kat sini..



Assalamualaikum..


Awk...
Terlebih dahulu sy ingin minta maaf jika kehadiran email ni buat awk rasa xselesa. Saat ni sy amat rindukan awk.. Saat ni juga, fikiran sy jd xmenentu bila memikirkn antara sy dgn awk.. Mungkin ia amat biasa bg awk, tp tidak bg sy..


Awk...
Sy xpernah bosan utk melafazkan rindu atau cinta atau syg atau ape2 lg yg berkaitan pd awk walaupun ia xpernah keluar dr awk.. Lg pn sy yg cintakan awk dan bknnya awk yg cintakan sy.. sy rase cukup gembira bila awk sudi brsama dgn sy walaupn x spt pasangan yg saling mncintai.. Itu dah cukup buat sy.. time kasih, awk..


Awk...
Tidak pernah sedikit pn sy rasa berputus asa utk memiliki awk... Sy meletakkn tempoh smpai hujung thn ni bkn brmakna sy xbleh tunggu awk smpai bila2..tp sy ade sbb yg xdpt nk sy jelaskan pd awk..lg pn, sy ada prinsip sy sdiri.. yg pstinya andai sy mengenali awk dgn lebih awal, pasti awk xkn pcaya yg sy snggup tunggu awk wlau brapa lama pn..


Awk...
Cinta buat sy jd begitu sensitif, cinta buat sy jd begitu sentimental, cinta juga buat sy jd keliru, cinta juga buat sy tidak spt sy.. kdg2 sy sdiri xphm, knp sy jd begitu...


Awk...
Sy sering tertanya-tanya, tiadakh walau sedikit pn perasaan awk pd sy..?? Jwpn awk pd mlm tu sedikit pn sy XPERCAYA.. awk tau knp sy kata gitu..?? entahlh..hati sy kata, jgn percaya ape yg awk ckp..


Awk...
Kekadang secara tiba2 sy rasa sedih..sy xtau apa puncanya..dan sy brtambah sedih bila mngenangkan cinta sy pd awk..walaupn sy sntiasa ceria bila bsama awk, tp hakikatnya.. sy sgt sedih.. sy xtau knp.. 


Awk...
Tidakkh awk yakin dgn apa yg awk rasa..?? Atau awk mmg mengharapkan sy pergi dr awk..?? Awk..sy xprnah memaksa awk utk mencintai sy, sy juga xprnah meminta awk utk menghagai apa yg sy lakukan utk awk..cuma sy harapkan, yakinlh dgn perasaan awk.. andai awk suka, ckplah awk suka.. dan andai awk xsuka, ckplah xsuka.. jgn sampai awk tiada lg kesempatan utk buat keputusan nnt..


Awk...
Andai sy kehilangan awk, sy pasti xkn jumpa lg seseorg spt awk..bgitu juga awk, awk pasti xkn brjumpa lg seseorg spt sy..tp andai sy kehilangan awk, kenangan brsama awk akan tetap abadi brsama sy.. sy akan terima kenyataan itu walaupn dgn hati yg sgt berat...


Awk...
Tidak mampu lg rasanya sy utk menanggung perasaan ni...betullah kata org, cinta itu manis spt madu dan pahit spt hempedu..sy pasti awk dpt agak sy berada pd bhgn mana... setiap kali sy teringatkn awk..hati sy sentiasa brdebar2..apetah lg andai ade seseorg bsama awk..segala apa yg pernah berlaku didepan sy akan trbayang semula..dan ini benar2 buat sy trsiksa...walaupn pada hakikatnya tak begitu..tp itulah yg sy rasa..sy cuba tolak jauh2..tp sy xmmpu awk..krn sy tahu, cinta awk bkn utk sy..itu yg buat sy betul2 sakit...


Awk...
Kekadang, sy sebak..hati sy meronta2 utk tahu ape keputusan awk..begitu siksa rasanya menunggu apa yg benar2 sy xpasti...tp apalah daya sy awk..sy xkan paksa awk andai awk xnk bgtau walaupn smpai sy mati...


Awk...
Sy xsangka sampai begini rasa sakitnya cinta xtrbalas..saban hari sy xjemu utk berdoa agar suatu hari nnti pintu hati awk akn trbuka juga..namun andai setelah tiba tanggal 1 jan nanti sy masih xdpt kputusan dr awk...sy akan buat keputusan yg awk mmg xprnah ada perasaan pd sy.. dan sy trpaksa mengundur diri utk selamanya dr awk..xsanggup rasanya utk sy terus mengganggu awk..xsanggup sy utk terus menambah beban awk...krn selama ni sy dah trlalu byk membebankan awk...sy akan lakukan apa yg sy kata walaupun ia akan menyiksa sy seumur hidup..


Awk...
Jgnlah harapkn sy spt apa yg awk harapkan..jgnlah awk harapkan sy xprnah buat silap..jgnlah awk harapkn yg sy akan selamanya berbuat baik..jgnlah awk harapkan yg sy spt apa yg awk bayangkan..krn sy ini manusia biasa..di mana manusia itu sifatnya sentiasa berubah..dan manusia itu sentiasa buat silap...dan manusia itu selalu lupa..dan manusia itu tiada yg sempurna...


Awk...
Sy xprnah letih utk mrindui awk..sy xprnah penat utk menyayangi awk.. dan sy xpernah menyesal mnyintai awk..walaupn sy xpernah dgr semua tu dr awk..


Awk...
Sy xprnah mnyalahkan awk..dan mustahil bg sy utk membenci awk..apa yg sy alami selama ini sy anggap sbg hukuman atas ape yg sy lakukan...dan sy amat bersyukur krn ia xseteruk yg sy bayangkan..


Awk...
Andai sy xdpt brsama awk...awk lupakanlh sy...kerana sy yakin awk pasti bersedih andai awk teringat pada sy..Terima kasih awk krn bg sy peluang bsama awk selama ni..kenangan bersama awk adalah kenangan yg termanis dlm hidup sy...terima kasih utk segalanya...


Awk...
Sy amat mencintai awk... bkn krn nafsu..bkn krn rupa..bkn krn harta..bkn krn budi..bkn krn kebaikan...bkn krn sifat... tp krn Allah..


Awk...
Andai tiada langsung rasa cinta di hati awk..sy akan menganggap.. tiada jodoh antara kita..


Awk..
Jaga diri baik2...jgn lupakan Allah krn Allah xpernah lupakan kita..dan jgn sesekali mempersendakan agama walaupun dlm gurauan..


Wassalam..


Bila aku baca balik.. pehh.. jiwang jgk aku nih.. ayya.. tanpa disedari.. tapi awek ni terima gua beb.. mase tu rase nk berjoget je.. hehehe.. dialah awek pertama yg aku xpernah sentuh.. ye la.. sib baik aku jumpa dia setelah aku kenal erti keinsafan.. dia ni baik kot..

Namun jodoh xpanjang.. tiada krisis antara kami.. xpe.. redha dengan ketentuan Illahi.. aku percaya.. Allah ade agenda yg lebih baik untuk aku dan dia... ape² hal pun.. hidup kena terus.. aku xkan mati hanya kerana cinta manusia..

Maha Suci Allah.. Pemilik Semua Makhluk..


About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...