preload

Ya Allah.. Dia gadis yg sgt hebat..
Tersentuh aku melihatnya.. satu persatu gmbarnya ku tilik..
Tiada satu pun yg menggambarkan kesedihan..
Semuanya tersenyum.. Seperti dirinya cukup sempurna...

Ya Allah.. Dia gadis yg sgt hebat..
Dapat aku merasai apa yg tersirat di hatinya..
"Bkn mudah utk kita nk menghadapi ujian ALLAH..
Berat mata yg memandang berat lg bahu yg memikul ini."
Cukup untuk menggambarkan apa yg ingin disampaikannya..

Ya Allah.. Dia gadis yg sgt hebat..
Mungkin byk pujian yg diterima..
Mungkin juga byk harapan yg diberi..
Adakah dia terlepas dari cacian yg menyakitkan hati..?
Semoga dia tetap dlm jagaan Mu..

Ya Allah.. Dia gadis yg sgt hebat..
Di mana mereka yg selalu mmpertikai kejadian Mu..?
Di mana mereka yg banggakan kecantikannya..?
Di mana mereka yg suka mmbuat perbandingan..?

Ya Allah.. Dia gadis yg sgt hebat..
Andai aku yg menanggungnya..
Belum pasti aku setabahnya..
Mungkin aku akan terus kecewa..
Pantas menyalahkan Sang Pencipta..

Ya Allah.. Dia gadis yg sgt hebat..
Ye.. sgt hebat..
Agar xkan pernah terhakis senyuman di wajahnya..
Dunia hanya sementara..
Semoga dia tabah mengharunginya..



About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...