preload

BERSIH lagi...

Published in: Labels: ,
Kul 12 tgh ari : Aaarrgghh.. sakit belikat.. tengah settle mslh MySQL.
Kul 12.20 : Sak kok lu..
Kul 12.50 : Mula pusing² kpala.. ngantuk syot..
Kul 1.15 : Alamak.. lmbat dah.. mane underware gua..?? eh.. lupe kat ofis..

Dengan semangat jaya.. pegi masjid.. jln mcm askar bkawat..

Amik air smayang.. smayang tahyatul masjid.. duduk..

Eh.. len mcm jer khutbah ari nih.. apahal..? "Bersifat keras dan mengancam golongan yang cenderung kepada ke"BERSIH"an sebagai pengkhianat agama,bangsa dan negara.." dan pjg lg la.. gua x igt la pulak byk²..

1st tme gua jd xminat nk dengar khutbah.. xckup lagi ke guna media massa tuk sebar dakyah lu tuh.. isk².. sedih siot ngan negara yg mengaku negara Islam.. tp.. ops.. dlm masjid.. sib baik gua xtersembur..

Biasanya khutbah berisi dakwah kerohanian n citer² tauladan ke arah +ve.. apa suda jadi..? Lu ckp org lain mempolitikkan masjid.. tp ni terang² lu yg buat.. caaiiihhh. tuihh... ttuuiihh..

Gua xminat politik ma.. tp gua bleh pk mane betul mane x... mase kecik².. mmg gua pcaya sumer ckp lu.. tp skrg gua da boleh pk sdiri.. gua da kaji dlm².. lu mmg salah.. byk main kotor.. bangsat punye org.. tipu sana tipu sini... ayyaa.. jd maggi pn bagus.. boley gua masak ma..

BERSIH? Diorg mintak elok² lu xkasi.. perhimpunan itu bukan HARAM la.. mane lu bljr nih.. kasi tunjuk tok guru lu la.. gua pon ade tok guru ma.. klu ikut hukum Islam... perhimpunan aman adalah HARUS..  jgn putar belit hukum la.. lu xtakut Tuhan mey...

Cukup la.. gua da menyampah ngan politik² ni.. lu sumer lg tua dari gua ma.. gila klu xleh pk dengan waras.. klu lu bg diorg buat ape masalah.. settle mslh.. negara lain pon ade jgk hape.. xyah nk susah² wat iklan tah pape.. duit tu lg bagus bg anak² yatim mkn la.. huhu..

Sedih ngan bangsa sendiri yg haprak.. Pintu taubat masih terbuka.. jgn sampai nyawa di tenggorok br nak sedar.. huhu.. simpati gua dgn lu.. harap lu cepat² dapat hidayah..

Lu igt gua nak pergi ke? lu ape peduli..? lu ade isi petrol kat keta gua ke..?



About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...