preload
Huuuuuuuu... muncung mulut gua tengok tajuk yg gua sndiri taip.. mcm xcaye gua boleh buat tajuk camtu.. sies gua mcm xcaya.. gua da lari laju² dan hantuk kpala kt mesin kelapa.. tu jugak tajuk yg gua rasa sesuai.. (bgtau lu org smbil garu² telinga jiran..)

Cinta.. hhmm.. knp trlalu ramai yg obses dgn cinta..? err.. obses xtau ke mksud ape..? ok.. obses ni bermaksud.. apabila seseorg melakukan sesuatu bnda yg dia sgt minat dengan tekun dan khusyuk.. sehingga menyebabkan dia xleh berak.. hahhaha.. gua tipu jer.. hihi.. jgn mara ha.. OBSES adalah apabila kita terlalu suka / minat yang keterlaluan.. bleh merana taw.. huk²..

Kenapa jadi gitu..? lu apahal tanye gua..? mane la gua tau.. p la google..!! hehehe.. terEmosi plak.. ahakss.. malu I..

Sebenarnya manusia memang dilahirkan dengan sifat penyayang.. dengan bertujuan untuk berkasih sayang.. Ia adalah anugerah Allah yg sgt berharga.. namun berapa kerat yg menggunakan dgn betul? ramai juga yg mempergunakan untuk menjerat org lain.. tak kurang juga ramai yg menggunakannya sehingga merana hingga hujung nyawa.. berbaloikah..? kita kena igt.. kita tidak boleh menyayangi sesuatu apa pn di dunia ini melebihi syg kpd Allah, Rasul dan Islam..

Bila cinta itu menyakitkan..?

1. Bila buah ati xbrape nk layan (biase je nih)
2. Bila buah ati bgambar ngan org lain (bleh panas jgk kot, tp biase je nih)
3. Bila buah ati borak ngan lawan jantina.. mesra lak tuh.. (ni panas nih)
4. Buah ati leh msg² org telpun time dating.. (lg panas nih)
5. Buah ati da xnk layan.. (terbakar trus)
6. Buah ati mintak putus.. (pengsan.. haha..)

Pada gua, andai da jatuh cinta.. cinta la dgn ikhlas (gua malas nk taip da sbnrnye.. hihihi.. ngantuk ma..) n yang penting jgn terlalu obses dgn cinta itu.. kerana tiada apa yg kekal kat dunia nih.. sekali bah, sekali laut berubah.. begitu juga dgn ati manusia.. sekelip mata manusia bleh berubah.. jgn cinta ngan mmbuta tuli.. ikut hawa nafsu..

Sangat senang membina sebuah hubungan.. tp sgt susah utk mempertahankannya.. biarlah smpai ke jinjang pelamin.. (uuwwwwaaaaa... gua pon blom smpai lg tuh.. sape nk kawen ngan gua.. angkat tlinga.. hahahaa..) yg penting.. andai kamu dikecewakan, usah terlalu bersedih.. kerana Allah tidak pernah mengambil sesuatu dari hamba²Nya melainkan digantikan dgn yg lebih baik dr sebelumnya.. boleh bersedih.. tp jgn melampaui batas.. itu adalah sifat org yg kufur..

Terimalah kadaq dan kadar Allah dgn hati yg tenang.. sesungguhnya ujian itu adalah untuk menaikkan darjat kamu di sisiNya.. andai kamu tergolong dlm golongan org² yg sabar.. :)


Mungkin Anda rasa begini...?

Arrrgggghhhh...serabutnye kepala aku...keje byk..xsiap²..nk cepat plak tuh..request mcm²..pelik²..bengong...tu tak campur lg dgn masalah jiwa ni..isk..aarrrggghhh...nak jerit rasanya.. nak sepak org pon ade jgk nih...!!!

"Adakah manusia itu menyangka bahawa mereka dibiarkan saja mengatakan; "Kami telah beriman," sedangkan mereka tidak diuji? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang berdusta." ( al-Ankabut: 2 - 3)

Ahhh.. kepada siapa aku nak mengadu..?? ade ke sesape yg nk dgr..?? tensen²...

"Cukuplah Allah bagiku. Tidak ada Tuhan selain dari-Nya. Hanya kepada-Nya aku bertawakal."( At-Taubah: 129)

Takutnye nak tempuh hari esok.. apa yang aku nak.. semuanya xdapat.. hati luka jiwa merana...

"Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang beriman." ( al-Imran:139)

Tak sanggup dah aku.. xlarat dah aku.. xtahan dah dengan semua ni...!!

“ ...dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yang kafir”( Yusuf : 12)


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui." – (al-Baqarah: 216)..

DaripadaNya kita datang... kepadaNya kita kembali.. Wallahua'lam..

About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...