preload

Ye.. Aku pernah fanatik dengan mu.. selalu mengikuti dakyah² mu di media massa.. meracuni benak² fikiran ku.. sehingga aku yakin.. kamu yang benar..

Namun setelah aku dewasa.. aku tidak lagi mendengar di sebelah pihak.. aku mengkaji keduanya.. dan aku tidak bercakap dengan hanya mengikut cakap² org.. dan aku temui ada sesuatu yg kamu sembunyikan..

Aku tidak pernah membenci mu.. tp aku bencikan penyelewengan yg dilakukan oleh mu.. dan aku tidak menyokong dia.. tp aku kagum semangatnya..

Mungkin mereka akan melawan jika anak mereka ditampar di depan mata mereka.. tp kamu hebat.. cara kamu sgt profesional.. dengan nasihat ISRAEL sbg penasihat kamu.. kamu meracun fikiran mereka sehingga mereka membenarkan yg bathil..

Aku kecewa.. dengan apa yg kamu lakukan.. Aku hanya mengakui kepimpinan mu jika kamu mampu menjadi IMAM sembahyang untuk rakyat mu.. aku sendiri yg akan jadi makmum di belakang mu.. seperti yg dilakukan di zaman Rasulullah dan para sahabat.. kamu mengaku negara ISLAM kan..?? dan kamu pemimpinnya..

Aku xde selera nk dengar ceramah politik.. seperti yg berlaku di KHUTBAH JUMAAT semalam.. bkn 1 masjid.. tp di beberapa masjid kota.. aku xpernah dengar ceramah politik mereka... dan aku xpernah juga dengar ceramah politik kamu.. andai terdengar.. aku pasti larikan diri..

Aku cuma mohon.. bertolak ansurlah dengan rakyat mu sendri.. mereka ada hak.. untuk bersuara.. seperti berlaku di negara demokrasi lain.. walaupun aku bencikan AMERIKA.. tp aku kagum dengan cara demokrasi kepimpinan mereka..

Walau kamu bunuh mereka semua sekalipun.. akan lahir anak² baru yg lebih kental jiwa mereka.. percayalah.. jika kamu mengaku pemimpin ISLAM.. berbuatlah seperti apa yg kamu katakan.. Aku pasti akan menyokong mu..

Demi jiwa ku di tanganNya.. aku bersumpah.. hanya cara hidup ISLAM yg ku ikuti.. Semoga ALLAH merahmati kita semua.. AMIN..


About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...