preload
Selama ini, kerja yang kita lakukan itu untuk siapa?
Selama ini, kenapa agaknya kita buat kerja yang kita sedang buat sekarang?
Agak-agaknyalah, kita buat semua perkara yang tidak ada orang hargai ini kerana merekakah atau kerana kita memang nak buat perkara tersebut?

Saya yakin dan pasti. Apa yang kita buat selama ini adalah untuk diri kita sendiri. Namun kita rasa kecewa kerana ia masih tidak menunjukkan sebarang kejayaan, anda sedih kerana tiada orang menghargai usaha anda dan anda rasa terkilan kerana semuanya seolah-olah berakhir sia-sia.

Jangan begitu…sebenarnya apa yang anda lakukan meskipun tidak berjaya, ia sebenarnya amat bernilai. Mungkin tidak bagi orang lain, tetapi YA bagi anda! Berjaya atau tidak, ia memang hasil kerja anda!

Jika tiada seorang pun menghargai usaha anda, anda patut menghargai usaha  anda sendiri. Usah pedulikan orang lain. Di mana-mana pun orang hanya nampak ‘kejayaan’, mereka tidak pernah nampak ‘disebalik tabir’ usaha yang dicurahkan untuk mencapai kejayaan tersebut.

Namun ada seorang yang nampak! Dan orang itu ialah anda sendiri! Hanya andalah yang boleh menghargai apa yang anda sudah lakukan samada ia berjaya ataupun tidak.



















“Apa yang orang nampak hanyalah 1% dari kejayaan saya,
tetapi mereka tidak nampak 99% kegagalan saya!” 

About Me

Aku yang masih berkelana.. Di dalam penjara dunia.. Mencari jalan ke syurga.. Terjerat di jaring neraka.. Tersembam di lembah noda.. Kini bangkit mencuci dosa.. Rahmat Allah tiada penghujungnya..

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ



Suasana yg paling indah ialah di kala mlm mnjelma.. di saat manusia sedang lena.. di ketika hati merindui Penciptanya...